środa, 16 marca 2011

EFT - kolejna znakomita metoda

By flickr.com
Warto mieć szerokie horyzonty, więc przedstawiam Wam kolejną ciekawą metodę, którą ponownie się zainteresowałem, a mianowicie EFT, czyli Emotional Freedom Techniques (Techniki Emocjonalnej Wolności).

EFT jest narzędziem, które pozwala sobie radzić z negatywnymi emocjami, które są komponentem każdego obszaru naszego życia i mają wpływ zarówno na nasze zachowanie, sposób myślenia, samopoczucie, jak również dolegliwości fizyczne. EFT pozwala odzyskać spokój i harmonię a dzięki temu zmienić nasze zachowania, zdystansować się do negatywnych przekonań i schematów, zobaczyć swoje mocne strony i poczuć się lepiej samemu ze sobą. Zdarza się również, że osoby stosujące EFT diametralnie zmieniają swoje życie, ale najczęściej nie jest to potrzebne, aby poczuć się dobrze - eft.net.pl.

W EFT chodzi konkretnie o opukiwanie palcami punktów meridianowych. Te miejsca to czubek głowy, brew, bok oka, pod okiem, pod nosem, broda, obojczyki, pod pachą oraz punkt karate. Opukując należy całkowicie skoncentrować się na danym problemie i towarzyszących mu emocjach oraz myślach.

Skuteczność EFT to podobno 90%, a ta metoda działa na takie przypadłości jak bóle, uzależnienia, lęki, alergie, traumy, obsesje, zaburzenia, nadwaga, fobie, cukrzyca (i wiele innych), a co najważniejsze - w kontekście Prawa Przyciągania - przekonania.

Jak jednak działa EFT? Poprzez opukiwanie wyżej podanych punktów likwidujemy bariery energetyczne, sprawiając tym samym, że energia wraca do stanu harmonii, a nam nie towarzyszą już negatywne emocje i myśli dotyczące danego problemu (czy też on znika, jeżeli są to jakieś dolegliwości).

Weźmy przykład - w młodości podczas przemawiania do większej ilości osób, ktoś na Ciebie mocno nakrzyczał czy się śmiał i przez to boisz się występować publicznie. Teraz koncentrujesz się na tym problemie (a właściwie jego źródle, czyli konkretnej sytuacji z młodości) i zaczynasz się opukiwać, wymawiając przy tym afirmację.

Obowiązująca afirmacja to "Mimo, że....(mam ten problem, emocja), to głęboko i całkowicie akceptuje siebie". W tym przypadku brzmiałoby to "Mimo, że nakrzyczano na mnie w przedszkolu podczas przemawiania, to głęboko i całkowicie akceptuje siebie". Jest to tzw. "Runda negatywna" (runda to opukiwanie wszystkich punktów), czyli koncentrowanie się na konkretnym problemie.

Następnie przeprowadzamy "rundę pozytywną", w której zmieniamy afirmację i skupiamy się na wykreowaniu stanu spokoju. Opukując możemy mówić na przykład "Uwalniam ten problem, wybieram wolność od tego problemu".

Można stosować również same pozytywne afirmacje, kiedy nie bierzemy na tapetę problemu, a po prostu chcemy poprawić przepływ energii w naszym organizmie.

I to właściwie tyle. EFT zawsze działa dokładnie tak samo - najpierw trzeba skoncentrować się na danym problemie, skonstruować odpowiednią do niego afirmacje i po prostu opukiwać. Ważne, by opisywać problem tak dokładnie, jak to możliwe - wtedy łatwiej i skuteczniej go zlikwidować.

Ja dotychczas zastosowałem EFT do pozbycia się szumów usznych - przeprowadziłem tylko dwie rundki, ale mimo to było mi sporo lżej. Nie znaczy to jednak, że to metoda ekspresowa; im większy problem, im głębiej zakopany, tym więcej trzeba na niego poświęcić czasu. 

EFT może być bardzo skuteczne przy pozbywaniu się ograniczających przekonań, które blokują przyciąganie. Jest to dobry sposób oczyszczania, i odcięcia się od przykrej przeszłości i choćby z tego powodu warto się tym zainteresować.

Opisałem tę metodę tylko ogólnie, jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat, wejdź na www.eft.net.pl.

A na koniec filmik prezentujący Ho'oponopono wraz z EFT. Muszę przyznać, że to połączenie mnie urzekło i sam wykorzystuje je w swoim życiu :)

7 komentarzy:

  1. Kurcze trochę dziwne to , ale może spróbuje

    OdpowiedzUsuń
  2. Też początkowo podchodziłem do tego, jako do czegoś dziwnego. "Mam się opukiwać? Co jeszcze" mówiłem i nawet zrezygnowałem z tego tematu. Później jednak ponownie trafiłem na EFT i postanowił zagłębić tę technikę... i mnie wciągnęło! Zwłaszcza, że jest ona skuteczna i ma szerokie możliwości, a jej stosowanie jest naprawdę proste. Ponadto to zawsze dodatkowa wiedza i sposób, który naprawdę pomaga w prawie przyciągania.

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj Dominiku, z ciekawoscia przesledzilam Twoj blog gdyz od dawna interesuje sie prawem przyciagania, oczyszczaniem, medytacja i wszystkim tym co prowadzi do lepszego poznania siebie i zwiekszenia jakosci zycia. Trafilam na ten post, gdyz poszukiwal wiadomosci na temat metody EFT poniewaz od trzech miesiecy cierpie na szumy uszne. Ciekawa jestem czy owa metoda pomogla Ci. Nie wiem czy jeszcze bywasz na tym blogu gdyz ostatni post jest z2012 roku, ale jesli odpiszesz bede bardzo szczesliwa! pozdrawiam cieplo, Izabela

    OdpowiedzUsuń
  4. Niewątpliwie warto mieć szerokie horyzonty a narzędzie EFT może się przyczynić do poprawy naszej osobowości. Pierwsze wzmianki na temat EFT przeczytałem jakiś czas temu w artykule http://ewakulesza.com/metoda-eft-a-co-to-takiego/. Później stopniowo zwiększałem wiedzę w tej dziedzinie poprzez odpowiednią literaturę. To fascynujące co może nam dać EFT…

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam o tej metodzie natknęłam na na nią przypadkiem stosowałam kilka razy. Teraz będę pogłębiać temat

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawa metoda, sam jestem jej ciekawy jak działa w praktyce.

    OdpowiedzUsuń